måndag 9 mars 2009

Klart, del III!

I helgen blev det gjort muddar! Och spunnit. Och inte städat så mycket som önskat. Dammet kommer ju bara tillbaka ändå....

Barnens lärare på fritids och i förskolan har haft ont i armar och albåger. Gjorde långa grå muddar som kan dras upp och skydda albågen vid behov. Fritidsfröken har ont i albågen och fick en stor, svart mudd som är änklare att ta på än att vinda ett bandage runt armen. Hoppas jag. Tror de blev glada, det verkade så. Fröken i förskolan berättade att hun hade pratat om de fina vantarna med min son. Fåniga? sa han. Snacka om att lyssna med ett öra!

Till vänster ett par muddar i japansk skuggmönster. Jag hade tänkt skicka dem till en tidigare studiekompis som för tiden är i Japan, men hon kommer hem om en månad, så då går de väl heller till hemadressen.

På stickorna sitter redan en halv ny mudd, nu i ljusblått (Drops alpaca). Min syster var i en bilolycka här om dagen och skall, efter operation i morgon, ha gips på båda fötterna i två månader och halskrage i tre månader, samtidigt som hon har en växande mage mitt i. Jag tänkte det kunde vara ok med värmande saker (muddar, sjal, benvärmare) om man får sitta mycket stilla - hon har en stor terrass att vara på utöver våren. Om någon har förslag till snabba benvärmare som går att få över gips, mottas de tacksamt!

Inga kommentarer: