tisdag 7 juli 2009

Det där med att spinna.....

...ja, det har gett mig otroligt mycket senaste året. Tänk, det är bara lite över ett år sedan jag lärde mig, ute på ett litet torp, där bildkonstnären Anette Wixner visade på hur man gör, med hemgjorde sländor och egen ull. Jag fick med ull hem, och har fått mera av henne sedan, och är mycket tacksam.

Marie lär sig spinna på hemgjord slända

Efter några egna försök började jag leta mera information, både via bibliotek och via nätet, läste mig in på blogger, och så småningom började jag blogga själv. I en ganska så kaotisk vinter var det skönt att ha bloggen att gå in på och koppla av med. Och många vänner har man också fått via bloggen.....

Och titta vad jag fick för ett litet tag sedan, av Willow Fairy!!!


Det var min första "award"/utmärkelse, och jag kan bara hålla med om det Willow själv säger i sitt inlägg: Det är fantastiskt med alla fina människor som fins där ute på nätet och som man möter genom gemensamma intressen! Den var jättefin, och jag får bara säga förlåt för att jag inte har bloggat om den förrän nu, det har varit lite mycket senaste månaden...

Skall jag nu skicka den vidare, måste den först och främst gå till Anette för det hon lärde mig för ett år sedan. Sedan naturligtvis tillbaka till Willow Fairy (det är lov, eller?) med sin fina blogg, njutande katt och fina spinnande. Fale Artut måste nämnas, hon har sån en bubblande glädje och fina ord och jag skulle så gärna dyka ner i den ullen hon har visat så många kort på! Ulltopia är en sann inspiration (- spinnspiration!), likadan hantverk, och jag är också mycket tacksam mot Stickor och spån för trevligt prat och för att hon öppnade sina ullpåser på spinnträffen i februari. Stickeri stickera stickeralla har fantastiska kommentarer både på bloggen och i verkligheten! Och så är det Garntrollet och Den GarnGales Blog, som gör så vackra saker både när det gäller att spinna och sticka! Och om vi nu tar turen till Norge, måste ju A's Almanakk vara med, med alla vackra stickningar, kort och funderingar. And on the non-handicraft-blog side: from the horse's mouth - I miss you up here!

Nu vet jag att många av er redan har fått denna lilla röda fyrkant, men den kan väl inte ges för ofta? Och den går naturligtvis till alla andra nyfundna vänner, kreativa handarbetare och glädjebloggare där ute i cyberrymden med! Ha en fin julikväll så länge!

8 kommentarer:

fale artut sa...

Men OJ så mycket TACK!
Jag ska ta itu med den senare, din utmärkelse! Så glad jag blir!
Men jag behöver din mailadress!
Skicka den till
sjovik.fredholm@telia.com!
Då blir jag ännu gladare!
Ingen panik!

textil sa...

Men vad trevligt! Tack skall du ha :-)

Garntrollet sa...

Åh, tack snälla. Jag skickar den tillbaka till dig och skriver om det i min nästa blogguppdatering!

The Willow Fairy sa...

Tack för returen. Hopas att det går frammåt med spinnandet. Finns inget härligare än känslan att skapa allt från grunden.

Elisabeth sa...

Vad snabba folk är med att kommentera, innan jag lägger ut på allas blogger...!!!

Marika sa...

Hej!
Tack så jättemycket, jag blir lika glad varenda gång någon gillar det jag skriver.

ANNEPÅLANDET sa...

Tusen takk - så koselig å få en award! Jeg er litt treg - ligger litt etter med å lese blogger nå i sommer, men det kommer seg, det kommer seg. Hyggelig at noen liker det man blogger om!

Tina sa...

Ett väldigt försenat tack!! Jätteroligt att få utmärkelser, hoppas jag ska komma ihåg att skriva om det också. Minnet är som bekant lite kort och splittrat...