tisdag 14 juli 2009

Present och fina ord!

Jag fick present från Kurdistan!!! En kompis' syster kom på sommarbesök från turkiska delen av Kurdistan och hade med sig - en slända! Otroligt snällt! Så nu har jag en autentisk kurdisk slända, skall bli roligt att prova. Den skall användes vid att trilla den långsefter benet, det blir nytt. Den är också ganska lång. Jag menar, våran Sebastian är ju ingen liten katt direkt, och när han var uppe och undersökte nyanskaffelsen, passade jag på att fota sländan med honom som mätstokk!

Vad är nu det här då? Kan det ätas....

Och sedan tack så väldigt mycket til Fale Artut för de fina orden, de värmde! Jag ryckte först till, sedan skrattade jag när jag såg titlen på inlägget! Vänskap och omtanke för varandra är viktigt!

I går fick jag ta hem 6-åringen från förskolan eftersom det gick löss (förra veckan hade de haft indiantema i förskolan, med byte av fjäderskruder och då var ju resultatet givet). Han grät och var förtvivlad därför att ingen hade berättad att han skulle gå hem, och han fick inte vara med på lunchen som just då serverades, med favoriten köttbullar.... Jag blev så irriterad över okänslig personal (Ingen omtanke där inte. Bra bemötande, det behöver då inte barnen??) , men det var bare att gå hem, tvättade alla sängkläder samt tvättade hår på hela familjen. Vi hittade inte några ägg men ett litet djur, men det räckte till för att jag bytte sängkläder, lät tvättmaskinen få jobba och dammsugaren gå. Då var det skönt att läsa bloggen efteråt!!!

Och sedan var maken och dottern ute och plockade bär, så det blev blåbär med socker och mjölk till kvälls. Inte så dum avslutning alls på dagen!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Så mysigt med en slända från Kurdistan!
Jag är så glad för din skull!
Och jag kan förstå hur du känner med din son, så skall det ju inte vara!
En stor kram till dig!

Anonym sa...

Take a look at my blog at today's post.