torsdag 6 oktober 2011

Prinsessull och midsommar

Det har blivit väldigt sporadiskt med inlägg här, det har varit mycket att göra och en del ont i armen. Jag är nog inte helt "uppe" från allt som har skett i sommar hellre.... Men ett stort, stort tack går till Willow Fairy som skickade ett glad-paket strax efter mitt förra inlägg, med god, mjuk ull och vackra stickmarkörar:

Prinsesstårta, alltså! Sonen blev så glad när han hörde jag hade fått en prinsesstårta och besviken när han upptäckte att den inte var ätbar :-)

Mycket stickat har det inte blivit på sistone, en krage som sitter "fast" i kameran, och så den här sjalen som påbörjades vid midsommar - bilden togs midsommarafton:

"Birch" heter mönstret och nu är den klar och jag har även fäst trådar och blockat den. Fast bilden är i kameran den med...

1 kommentar:

Ruth sa...

Hei. Så fint at du la igjen en så hyggelig kommentar - og så fant jeg jo bloggen din også. Det er alltid hyggelig med nye bekjentskaper.
Så fliott at du er villig til å gi halsen et nytt hjem. Jeg syns det er supert at noen vil ha den siden jeg ikke vil ha den selv. Det er bare hyggelig det.
Send meg adressen din. Hvis du går inn på "profiler" under bildet av meg i bloggen min så finner du emailadr. min.