onsdag 12 oktober 2011

May the road rise up to meet you


I juli för ett år sedan var vi i bröllop i Glasgow, en av mina bästa vänner och min dotters fadder gifte sig. Våra barn var brudnäbbar och det var en underbar dag, med mycket glädje och skotsk folkdans hela kvällen! Vi blev helt kärar i båda folket och landet och vill tillbaka dit igen.

Under vigseln användes den välsignelse som finns på bilden av vykortet ovan, helt annorlunda från den jag känner från Norge och Sverige och passande för alla religioner. Jag tyckte den var så vacker, den gav en känsla av lugn, fred och värme!

För några dagar sedan blev dock min glada, goda vänninna borta i en tragisk olycka och i dag samlas man där borta för begravning. Det blev inte möjligt för oss att ta oss över, men dottern har skrivit ett brev som lades med hennes fadder, och vi skall minnas henne här hemma. Jag skall ta ledigt från alla måsten, gå en lång promenad i det underbart fina men kalla höstvädret och hämta fram glada minnen!

Njut av livet, ta hand om er själva - och må solen värma era ansikten.


1 kommentar:

fale artut sa...

Det är klokt att påminna sig själv om att Livet är en Gåva och att varje stund är viktig. Man behöver också stunder av lugn för att möta sitt eget inre för att göra egna reflektioner. Varma tankar till Dig!