onsdag 16 mars 2011

Men jag har ju aldrig spelat golf!

Det har varit tystnad på bloggen ett tag – inte för att jag inte vill – men för att jag har haft så fruktansvärt ont i armen. Från tummen förbi skuldern och neråt långs revbenen, men särskilt i albågen. Och nu har jag varit hos läkare, och fått domen: Golfalbåge. Och jag som aldrig har satt mina ben i en golfklubba :-( Har fått några kraftiga tabletter som slår ut mig helt, samt remiss till sjukgymnast.

Så det blir minimalt med handarbete på ett tag, jag får bara fortsätta att titta in hos er andra och njuta av era alster och berättelser. Det har jag gjort hela tiden, men inte fått lämnat så mycket kommentarer... Jag gläds åt allt vackert på alla bloggar! Läser om hallonfrossa i nord och att döda rosa kor i väst, vackra sjalar och vantar över allt med mera och njuter. Och en blogg i Skottland har praktiskt talat räddat våren, jag skrattar varje gång jag tittar in hos Ullhedina!!!

Just nu koncentrerar jag mig om att få till det som måste göras i det dagliga samt en del tentor som skall in. Men här är lite kort på världens finaste väska, som jag vann hos Bizen för ett tag sedan och är så glad för varje dag. Den kom och gjorde mig mycket glad på en tidpunkt då jag var väldigt trött, stort TACK till dig!

Och så ett par vinterstickningar:

Citron eller kanske rättare granatäpple? Pälsull från Östergötlands Ullspinneri. Skall flytta utomlands....

Stickade och tovade tofflor i Drops Eskimo (mer lila än bilden, stort mer lila orkar jag inte att sticka med. Lila är inte min favoritfärg). Väldigt tjokt och tungt att sticka med, kan ha bidragit till albågsproblemen. Också på väg utomlands, men inte samma destination.

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Tänk att golf kunde vara så farligt - smittsamt även på långt håll förstår jag nu... Kan det hoppa på en bara man kör förbi en golfbana? Eller behöver man gå i långsamt mak vid en driving range för att drabbas? Hoppas du i vilket fall undviker allt detta i framtiden och kryar på dig snarast. Kul att hör lite ifrån dig då och då i alla fall. Kram på dig.