måndag 24 januari 2011

December i ett nötskal

Oj, vad lång tid det går mellan mina skriverier här! December försvann i luftvägsproblem i mängder och julstädning samt besök av våra vänner från Newfoundland, som bor i Frankrike i år. Det var så trevligt att se dem igen, maken var i Trondhjem förra året och svängde förbi Uppsala (det var ju så nära :-), men annars var det fyra år sedan senaste gången vi såes. Fast trötta var vi efteråt, det blir lite trångt i en redan liten lägenhet när det tillkommer fem personer, varav 3 rätt stökiga pojkar. Plötsligt tyckte jag mina var rätt lugna :-). Den stackars katten försvann in under sängen lilla julafton och kom fram nyårsafton, när de åkte...

I alla fall, god fortsättning! (Varje gång jag hör det tänker jag på språkskillnader, i Norge säger man "godt nytt år" efter nyår, men här har jag bara hört det innan nyår, efter blir det "god fortsättning") Bilden under får stå för december, konståkningsklubben hade tema julkalendrar och Marie skulle vara julgransstjärna från SVTs tidigare julkalender "Julens hjältar". Hon var väldigt nöjd med att äntligen få åka utan hjälm! Och behövde vita muddar till kostymen, snabbt stickat på en kväll.


Lite av tystnaden i december gick med att klargöra julklappar också, här ett litet axplock:

Halsduk och muddar i Drops Alpaca, färg 6790 kungsblå. Egen idé.

Halsduk i Viking Eco Ull, etter idé fra Merci scarf. 1,5m.

Saroyan, i Colinette Jitterbug, färg October afternoon. Uselt foto men skön stickning och garn.

Vantar i fri form till en liten grannpojkes frusna händer. Garn ärvt från min mormor.
Här gjorde jag bort mig och stickade tumme nr 2 mitt i handen, jag tänkte helt fel. Så blir det när
det skall gå snabbt undan....


Det blev lite flera klappar, men jag glömde att fota allt, så jag får ta det senare. Kanske får det bli ett eget spinninlägg också!

2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Åh vad duktig du är. Kul att du är med i min utlottning.
Kram Agneta

BiZen sa...

GRATTIS! Du har vunnit i min utlottning!
Skicka namn och adress till
"yaris(at)sverige.nu" så kommer kassen med posten.
Ha det gott!//BiZen